ציפוי שיניים קומפוזיט

הרצון של כל אדם הוא שיהיו לו שיניים מסודרות זו לצד זו ושהן תהיינה לבנות וצחורות. אך במציאות לא כל השיניים הן בוהקות ולכן הלקוחות מעוניינים למצוא דרך כדי לשפר את נראותן. אחת הדרכים הנפוצות היא באמצעות ציפוי שיניים קומפוזיט.

קיימים מספר דרכים להלבנת שיניים, בין אם זה אצל רופא השיניים ובין אם זו הלבנת שיניים ביתית. לא משנה מה תהיה הבחירה, מאוד חשוב לעשות יחד עם רופא השיניים, כדי לראות תוצאות וגם כי הנראות לאחר ההלבנה, אינה אחידה על שיניים מלאכותיות, כגון כתרים בשיניים.

ההמלצה של רופא השיניים לציפוי שיניים קומפוזיט

אחת האופציות המומלצות ביותר למטרה זו, היא שימוש בציפוי שיניים קומפוזיט שהוא מאפשר ביצוע של תיקונים קוסמטיים בכל שן שיש צורך בכך. מדובר בפגמים אסתטיים כמו שן שהיא שבורה, סדוקה או פגומה. בעזרת ציפוי שיניים קומפוזיט אפשר לעצב אותן מחדש וגם לבצע תיקון של הגוון.

רופא השיניים יבחן את מצבן של כל אחת מהשיניים של המטופל ולאור הניסיון רב השנים שלו הוא ימליץ על ציפוי זה שיחולל פלאים בנראותן של השיניים. ציפוי זה מתאים לכל השיניים אך החשיבות הגבוהה ביותר היא עבור השיניים הקדמיות לאור ההשפעה הרבה שלהן על המראה הכללי.

באמצעות ציפוי זה אפשר לשנות את נראותה של כל שן באופן מהותי ולכסות באמצעותה סדק, שבר וכל בעיה אחרת שמשפיעה על המראה החיצוני הבולט של שן זו.

מהו ציפוי שיניים קומפוזיט ?

ציפוי שיניים קומפוזיט הוא חומר מרוכז אשר מופק מהשרף של העץ. לאור טיבו הייחודי הוא מתאים לביצוע מילוי של שיניים וגם תיקונים שונים בהן. העובי שלו הוא בין 0.2 לבין 1 מילימטר.

המיוחדות של חומר זה היא בכך שהוא איתן ויציב ולכן לאחר ביצוע הציפוי הנדרש הוא לא נסדק, לא נשבר ולא מתנתק מהמקום שבו הוא נמצא ולכן התוצאה היא מושלמת בכל חלל הפה.

תהליך ציפוי השיניים בפועל

רופא השיניים מבצע בשלב ראשון ניקוי של חלל הפה ושל כל אחת מהשיניים אשר אמורה לעבור הליך של ציפוי וזאת ללא קשר אם בוצע הליך של הלבנת שיניים או לא. המטרה של טיפול יוצא דופן זה הוא שכל השיניים תהיינה בעלות גוון תואם לשאר השיניים כך שהמראה הכללי יהיה אחיד וזהה.

לאחר מכן הוא מורח אלחוש במקומות הרלוונטיים, כדי שהמטופל לא יחוש בכאבים או באי נוחות. בעת ביצוע הפעולות הנדרשות.

בשלב הבא מניחים מעל כל שן ציפוי קומפוזיט וסוגרים את הציפוי באמצעות חומר איטום כדי לוודא שהמראה יהיה אסתטי, נעים ויציב לאורך זמן.

לאור התוצאות המוצלחות של הליך זה, רופא השיניים במרפאה מבצע פעולות אלו לעיתים תכופות תוך התאמה אישית לכל מטופל. המטופל ורופא השיניים עוברים יחד על הגוונים הקיימים ומקבלים החלטה איזה גוון יהיה המתאים ביותר, כדי ליצור אחידות במראה הכללי.

ציפוי שיניים קומפוזיט

שמירה על הציפוי האיכותי

כדי ליהנות מהמראה המושלם והאסתטי, יש להימנע משתייה של משקאות המותירים כתמים על השיניים כמו יין, קפה, קולה, משקאות נוספים שיש בהם קופאין כמו תה, משקאות אלכוהוליים וגם מזונות שיש בהם כמות גדולה של פיגמנט צבע.

מעבר לכך יש להקפיד באופן קבוע על כל הנושא של היגיינה לשמירה על בריאותו של חלל הפה.

מהן העלויות של הטיפול ?

העלות נקבעת על פי היקפי העבודה, אם מדובר בתיקונים מהותיים או בתיקונים קטנים, זמן הביצוע של הפעולות השונות ועל פי כמות השיניים שיש לצפות. הפעולות האלו נותרות בעינן למשך שלוש עד ארבע שנים.

לאחר כשנה חשוב להגיע לביקורת אצל רופא השיניים כדי שיוודא שהכול תקין ובמידת הצורך הוא יבצע תיקונים קלים כמו חידוש קוסמטי, הדבקה נקודתית, ליטוש, תיקון סדקים ועוד.

היתרונות של ציפוי קומפוזיט

לקוחות רבים מגיעים אל רופא השיניים כדי לבצע תיקון של סדקים, שבר בעיקר בשן הקדמית אך לא רק, פגמים קוסמטיים, שחיקה של אחת השיניים ועוד.

  • מדובר בהליך קליל ומהיר ואפשר לבצע אותו תוך פרק זמן קצר בתיאום תור אחד בלבד אצל רופא השיניים.
  • ברוב המקרים התהליך נמשך כשעה וחצי ובסיומו המטופל הולך לביתו ללא כל צורך במהלך של החלמה או התאוששות.
  • אם בעתיד יהיה צורך בביצוע תיקונים כלשהם, התיקון הוא נקודתי ואין צורך לפרק את כל הציפוי הקיים. רופא השיניים יבצע את התיקון של הנקודה בגוון זהה ובכך מסתיים הליך התיקון.

החסרונות של ציפוי קומפוזיט

יש כמה השלכות להליך ציפוי בקומפוזיט כמו לדוגמה:

  • אחת לשנה יש להגיע לרופא השיניים כדי לבדוק את תקינותו של הציפוי.
  • לעיתים חלק מהציפוי נצבע בשל אכילה של מזון או שתייה של משקאות שיש בהם צבע בעל פיגמנט חזק.
  • יש לעיתים מצבים שבהם הציפוי משנה את המרקם שלו לאחר כמה חודשים והוא מחוספס. לאור זאת יש להגיע לרופא השיניים כדי לבצע תיקון.

בכל מקרה היתרונות הם רבים הרבה יותר מהחסרונות ולכן עבור מטופלים רבים זו הדרך האידאלית לשיפור נראותן של כל השיניים בחלל הפה וליצירת הרגשה נעימה.

דילוג לתוכן