כאבי שיניים ומה עושים עם שן מתנדנדת

כאב שיניים פתאומי

חשים כאב שיניים פתאומי ? שיניים קבועות שמתנדנדות מצביעות על בעיית שיניים כתוצאה ממחלת חניכיים, פציעה באזור הלסת, גנטיקה, שחיקת השן וכאבי שיניים שונים. מערכת החניכיים משמשת כתמיכה לשיניים והיא שמונעת את תזוזתן כך שאם לא נגרמה כל חבלה בשן, יש לבדוק מה עושים עם שן מתנדנדת. ככל הנראה יש איזושהי בעיה שיש לבדוק בהקדם במרפאת שיניים.

איך אפשר לעזור לשן מתנדנדת?

מקרה של שיניים מתנדנדות מצריך תהליך של שיקום הפה שבו עוקרים את השיניים הבעייתיות ומחליפים אותן בכתרים ובשתלים. טיפולים כאלה אפשר לקבל במרפאות שיניים מקצועיות אשר יודעות לתת את העזרה והמענה הדרוש באמצעות טכנאות שיניים. רופא השיניים הוא שנותן את הטיפול, מתקן את השיניים שניזוקו ומשקם את חלל הפה כולו כאשר את כל האלמנטים הדרושים לו לצורך כך, טכנאי שיניים יוצר עבורו.

טכנאי שיניים עוסק בצד הטכני של רפואת השיניים כשכל התחום עוסק בייצור והפקת הכלים הדנטליים אשר להם זקוקים המטופלים בהתאם לטיפול השיניים שאותו הם עתידים לעבור, כמו: גשרים, כתרים, שיניים תותבות וכו'.

אם אתם סובלים משיניים מתנדנדות תוכלו להגיע אל  מרפאת שיניים בחולון, שמבצעים בה את מגוון טיפולי השיניים בצורה מושלמת ואיכותית תוך מתן יחס חם ואישי לכל לקוח אשר גורמת לטיפול להיות פחות מאיים ולכם להרגיש בטוחים יותר על ספת הטיפולים.

כאבי שיניים בגיל צעיר

כאבי שיניים תינוקות הם נפוצים מאוד והורים רבים נלחצים ולא תמיד יודעים ממה זה נובע או מה לעשות בנידון. אחת התקופות המרגשות מצד אחד ומצד שני, גם הקשות והרגישות יותר בשנה הראשונה של חיי התינוק היא התקופה של בקיעת השיניים מהחך אשר בדרך-כלל מתחילה בשן הקדמית בלסת התחתונה ומלווה בחוסר שקט והרבה בכי. עם זאת, חשוב לציין שאין זה הכרח שכל תינוק יחווה כך את בקיעת השיניים ויש שיעברו את התקופה הזו כמעט בלי שום תופעת לוואי.

כאשר השן החדשה בוקעת היא יוצרת חתך בחניכיים וזהו מקור הכאב. יש המתקשים להבחין אם מדובר בבקיעת שיניים או אולי בסיבה אחרת המביאה לחוסר המנוחה, ולכן אם אתם מתלבטים בדקו אם אחת או יותר מהתופעות הבאות מופיעה אצל התינוק – חוסר תיאבון, לעיסה מתמדת ומוגברת של ידיים וחפצים, משיכת האוזניים בשל כאבים העלולים לצוץ עם בקיעת השיניים, נפיחות או אדמומיות בחניכיים, עליית חום, ריבוי הפרשה של ריר שאולי אף גורם לאדמומיות בסנטר והתופעה הרווחת ביותר, הכאב עשוי להקשות על ההירדמות התינוק.

מדובר בתקופה לא פשוטה אבל היא חולפת ואין סיבה לדאגה, אחרי שהשיניים ייבקעו התינוק יחזור לעצמו הוא יחייך מאוזן לאוזן וכולם יראו את השיניים החדשות.

בינתיים אפשר לנסות ולעזור לו באמצעות מזון ושתייה קרה העוזרת להפחתת הכאב ומרגיעה את חלל הפה, מתן תרופות משככות כאבים המותאמות לתינוקות ו/או מריחת משחה או ג'ל המיועדים להרגעת החניכיים ועיסוי החניכיים בעזרת אצבע נקייה או צעצוע נשיכה מדי פעם.

דילוג לתוכן